5 votes

Al Jazeera just bought Current TV - Not for the content, but the channel

In business school, they teach you about the four P's of marketing: Price, Place, Product, Promotion. Al Gore's Current TV never took off (because it wasn't very good), but it has a line into 40 million American homes via cable TV. Al Jazeera has a great news organization, but has been shut out of U.S. homes. Few cable nets would carry them. Current just traded the second P - Place for Al Jazeera's third P - Product. Here's a little free promotion from the NY Times:

Just goes to show that Content is not always king.

- - -

9:16 p.m. | Updated Al Jazeera, the pan-Arab news giant, has long tried to convince Americans that it is a legitimate news organization, not a parrot of Middle Eastern propaganda or something more sinister.

It just bought itself 40 million more chances to make its case.

Al Jazeera on Wednesday announced a deal to take over Current TV, the low-rated cable channel that was founded by Al Gore, a former vice president, and his business partners seven years ago. Al Jazeera plans to shut Current and start an English-language channel, which will be available in more than 40 million homes, with newscasts emanating from both New York and Doha, Qatar.

For Al Jazeera, which is financed by the government of Qatar, the acquisition is a coming of age moment. A decade ago, Al Jazeera’s flagship Arabic-language channel was reviled by American politicians for showing videotapes from Al Qaeda members and sympathizers. Now the news operation is buying an American channel, having convinced Mr. Gore and the other owners of Current that it has the journalistic muscle and the money to compete head-to-head with CNN and other news channels in the United States.

Continue at the Times

Comment viewing options

Select your preferred way to display the comments and click "Save settings" to activate your changes.

Al Jazeera is controlled by

Al Jazeera is controlled by the State Dept. and the Dept. of Defense:

"Al Jazeera Chief Linked to US Defense Dept."

http://www.globalresearch.ca/wikileaks-al-jazeera-chief-link...

"Al Jazeera Deletes Content That Disturbs US Govt."

http://www.informationclearinghouse.info/article29104.htm

"Wikileaked Cable Describes How State Department Influenced Aljazeera's Post-Quake Coverage of Relief Effort"

http://www.cepr.net/index.php/blogs/relief-and-reconstructio...

"Wikileaks: US obsession with controlling Al Jazeera"

http://narcosphere.narconews.com/notebook/brenda-norrell/201...

Blessings )o(

Bring it on!!! Anything to

Bring it on!!! Anything to start getting Americans to question what they are being fed by big media. Let these networks, including all the corporate owned and State owned, call each other liars. Maybe we will start to see some competition for truth backed by facts and evidence. Hey a person can hope....Right???

“Any man who thinks he can be happy and prosperous by letting the government take care of him better take a closer look at the American Indian.” ― Henry Ford.

You meant to say, Current TV

You meant to say, Current TV struggling for ratings and viewers, sold to highest bidder so Al Gore can recoup losses?

Southern Agrarian

Michael Nystrom's picture

Time Warner Cable just dropped Current

Four hours aftre the deal was annonced. Just heard it on the radio. I'll look for a link after lunch.

Time Warner owns (of course) CNN. Is CNN freaked? Damn straight.

The Daily Paul continues to exist only with your support. Please contribute to the the DP's Summer 2014 Fundraiser.

I was just gonna say

that the channel would likely be dropped now by cable providers. Look for the others to follow.

Michael Nystrom's picture

Current TV: "This channel is no longer available on Time Warner"

Here's a link:

NEW YORK –- Time Warner Cable pulled the plug on Current TV just hours after news of the cable channel's sale to Al Jazeera became official.

"This channel is no longer available on Time Warner Cable," read an on-screen message where Current TV used to be found.

Al Jazeera took a major step into the U.S. cable market Wednesday by acquiring beleaguered Current TV and announcing plans for a U.S.-based news network to be called Al Jazeera America. But while the new channel will soon be available in 40 million households, Al Jazeera faced a setback when Time Warner Cable -- which reaches 12 million homes -- announced it was dropping the low-rated Current, which occupied a spot that could have been switched to Al Jazeera America.

http://www.huffingtonpost.com/2013/01/02/time-warner-al-jaze...

The Daily Paul continues to exist only with your support. Please contribute to the the DP's Summer 2014 Fundraiser.
egapele's picture

According to Fox News, Gore turned down Glen Beck

and sold to al Jazeera instead. The fact they are reporting this under that kind of light tells me Fox is not happy at all.

"Al-Jazeera wasn't the only media company with its sights set on former Vice President Al Gore's little-watched Current TV.

Glenn Beck's Blaze Media approached the struggling cable news network last year, the Wall Street Journal reports, but was rebuffed because "the legacy of who the network goes to is important to us and we are sensitive to networks not aligned with our point of view."

Instead, Gore went with the Emir of Qatar-funded Arab news channel Al-Jazeera."

Read more: http://www.foxnews.com/entertainment/2013/01/03/al-gore-curr...

http://www.foxnews.com/entertainment/2013/01/03/al-gore-curr...

Interesting

With other news about the drudge report ratings going up and now this, CNN must be freaking out. However, it's also interesting how Time Warner Cable immediately issued the news that they will be dropping Current TV service (at the end of that article).

egapele's picture

Saw that, too.

.