7 votes

Proof Liz Wahl's Resignation From RT Was Staged US Propaganda

The story began at 5:07 p.m. Eastern time on March 5.

PR From PNAC 2.0

It was a full 19 minutes before Wahl resigned. Inside the offices of the Foreign Policy Initiative, a neoconservative think tank in Washington D.C., a staffer logged on to the group’s Twitter account to announce the following:

FPI RT

Then, at 5:16, exactly 10 minutes before Wahl would quit on air, FPI tweeted:

FPI RT Liz Wahl

Up until two minutes before Wahl’s resignation, FPI took to Twitter again to urge its followers to tune in to RT.

And finally, at 5:26 p.m., at the very moment Wahl quit, FPI’s Twitter account broke the news: “RT Anchor RESIGNS ON AIR. She ‘cannot be part of a network that whitewashes the actions of Putin.’ ”

The tweets from FPI suggested a direct level of coordination between Wahl and the neoconservative think tank. Several calls to FPI for this story were not answered.

Just over an hour later, an exclusive interview with Wahl appeared at The Daily Beast. It was authored by James Kirchick, a 31-year-old writer whose work has appeared in publications from the neoconservative Commentary to the liberal Israeli paper Haaretz.

Kirchick acknowledged having been in contact with Wahl since August, but cast himself as a passive bystander to the spectacle, claiming that they merely “stayed in touch periodically over the past 6 months, and I always encouraged her to follow her conscience in making a decision about her professional future.”

Kirchick wrote that by quitting, Wahl paid “the price real reporters—not Russian-government funded propagandists—have to pay if they are concerned with quaint notions like objectivity and the truth.”

Kirchick being "Gay" on RT:

MORE|SOURCE:
http://www.hangthebankers.com/proof-liz-wahls-resignation-fr...

Comment viewing options

Select your preferred way to display the comments and click "Save settings" to activate your changes.

Is this real?

Is anything?

Don't feed the pandas. Ever.